Klorvatten = Dunderkur för håret?

.. Ja, det börjar jag undra om det är precis vad det är?
Att klorvatten skulle kunna användas som "skapa-din-drömfrisyr"-spray.
För jag minns förra året, när jag hade en lång raklugg, som i vanliga fall levde sitt egna lilla bångstyriga liv,
tack vare att jag har självfall. Då blev luggen heeeeelt spikrak varje gång jag varit och badat i klor.

Och nu, igår.. var jag och badade på huvudstabadet, sedan kom jag hem och släppte ut min höga hästsvans
och så blir håret helt PERFA! Det där är helt jättekonstigt tycker jag.
Jag brukar se ut som ett troll i håret när jag haft det uppsatt. Men nu, bara för att jag hade klor i det
så vart sneluggen spikrak och resten av håret blev sådär extra jättelockigt  i fina lockar.

Synd att klorvatten inte är bra och måste duschas bort så fort som möjligt.
Annars skulle jag fan försöka uppfinna nån briljant klor-spray för "bångstyrigt hår".

Har ni också märkt det? Eller är jag ensam? Haha.



Bild tagen igår efter min visit på Huvudstabadet.
(Det var dock finare i verkligheten än på bild!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0