första dagen som cyber-unge! (varning för långt inlägg)

jahapp, det var det.
nu är jag hemma igen efter 1:a dagen i cybergymnasiet..


..Började med att jag tog bussen utanför mig till solna station, där väntade jag på 515-bussen
där ida skulle sitta.. så ja, där satt vi lite "opeppa" för att citera ida ;)
vi gick av vid sveaplan och traskade mot skolan.

när vi nästan var framme kom det fram två killar, som antagligen gick i 2an eller 3an (?)
och frågade om dom fick intervjua oss till ett radioprogram. haha.
ja, det fick dom.. iallafall, sen gick vi in till skolan och där satt en massa folk.

vi läste på grupplistorna vilken klass vi skulle tillhöra o.s.v.
sen åkte vi upp två våningar eftersom vi skulle gå till någon genomgång för estet-ungarna (alltså jag!).
självklart satt typ alla där inne redan när vi kom, fastän vi inte var sena. men sånt är livet.
efter genomgången vart man bjuden på korv, men jag och ida ville icke ha! usch, det luktade korv överallt. haha, euuw.

istället för att käka korv satte vi oss i trappan och hon öppnade min present,
en rödvitrandig body från gina, och så fick hon ett hemmagjort grattiskort! (A)
efter att vi suttit där gick vi in i aulan där dom visade någon film om skolan, och den
var oseriös men riktigt rolig! haha. typ alla satt tysta och jag och ida satt och garvade i kör!

när filmen var slut så var även min dag officiellt slut. men jag skulle ju med ida på hennes genomgångar o skit.
så vi börajde med att gå till supermarket som ligger bajsnära (!) och köpte en varsin drickyogurth
och en påse med lakrits.. sen traska vi tillbaka, lyssnade på idas genomgång och drog sedan hem.

och nu sitter jag här! ;)

imorgon blir det en trist dag. jävligt trist.
jag börjar 11 och ida börjar 9, så vi kan inte göra sällskap..
jag ska sitta med min klass (där jag inte passar in över huvudtaget, alla är emos.. och inget illa menat.. men ja!)
och vi ska göra såkallade "me-cubes" alltså en kub med bilder/teckningar på saker som representerar oss.
hrmpf.. jaja, det blir säkert bra det.

har ringt igen om att försöka byta till media-klassen där ida går. (det var faktiskt folk som inte var där, och då har ju dom förlorat sina platser.. platser som jag kan sno!) men vi får se hur lång tid det tar.. förhoppningsvis går det fort.

mjamja.. hej då!
amanda.

ps. det blir kanske några bilder på dagen senare, om en viss ida lägger in dom! ;). ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0